In aanloop naar ons jubileumweekend (11-12-13 juni) gaan we de komende weken alvast wat herinneringen ophalen over de afgelopen 25 jaar bij vv Rood Zwart Baflo door middel van wat ‘Jubileumspecials’ en ook om iedereen alvast warm te maken voor dit jubileumweekend! 🤠

Na gister het 4e deel over de jubileumwedstrijd van CSB tegen Lucky Ajax in 1997, vandaag het 5e deel, over het 60-jarige jubileum van Marcia op 22 mei 1993, met ook weer wat overeenkomsten met ons komende jubileumweekend! 🟢🔴⚫️

Voor de jeugd (Groen Wit ‘92 combinatie Marcia-PWC) was er destijds een spelparcours (net als komende 13 juni) en afgesloten met een penalty reeks, waarbij de uiteindelijke winnaar mocht meedoen aan een strafschoppenserie bij FC Groningen.

Ook was er een jubileumwedstrijd tussen Marcia 1 en FC Groningen A1.

Met muzikale medewerking van Sereno, op het hoofdveld, die op 13 juni ook weer een optreden gaan verzorgen! 🤠

De foto’s zijn verkregen via Pieter Buma. Benieuwd naar alle foto’s van deze Jubileumspecial? Check: https://www.flickr.com/gp/200165728@N06/kF60b9651p voor alle 106 foto’s (het is echt absoluut de moeite waard!) 👈🏼




En voor het linkje naar de jubileumwedstrijd van destijds (Marcia 1 – FC Groningen A1): https://youtu.be/yY0ZkenE8c4?is=vkbbWeV6hk6PyLRB ⚽️

Tot slot: over deze ‘Jubileumspecials’: het is allemaal leuk en positief bedoeld, en de foto’s worden zorgvuldig uitgezocht. Niemand hoeft zich zorgen te maken dat er vervelende dingen tussen zitten, nadrukkelijke insteek is dat het voor iedereen leuk is. Mocht er toch iets tussen zitten wat je niet leuk vindt, meldt het dan, dan verwijderen we het.
Ook zijn wij heel erg druk bezig om ons RZB Media Archief zo compleet mogelijk (en zo overzichtelijk mogelijk) online beschikbaar te stellen voor iedereen. Met foto’s door de jaren heen, maar ook zoveel mogelijk krantenartikelen etc. Ook nog input? Bericht ons dan! Dan kunnen we kijken of we het al hebben, of nog niet! 🙏

En nogmaals, kom dus ook naar ons JUBILEUMWEEKEND van 11-12 en vooral zaterdag 13 juni 2026, trommel je (oude) (voetbal)vrienden op en kom massaal, dan maken we er een prachtig jubileumweekend / reünie van! Ook niet-leden of alle overige geïnteresseerde (voetbal)liefhebbers zijn natuurlijk van harte welkom! Zegt het voort! Check alle info hier: https://roodzwartbaflo.nl/rzb-jubileumweekend-2026-2/ 👈🏼
Forza RZB! 🔴⚫️
