In aanloop naar ons jubileumweekend (11-12-13 juni) gaan we de komende weken alvast wat herinneringen ophalen over de afgelopen 25 jaar bij vv Rood Zwart Baflo door middel van wat ‘Jubileumspecials’ en ook om iedereen alvast warm te maken voor dit jubileumweekend! 🤠

In dit 7e deel hebben we de focus op onze jeugdteams van RZB / SJO ‘t Hogeland. Van jongs af aan, zijn er soms prachtige teams ontstaan, waarvan we pas later wisten hoe goed ze eigenlijk waren, waarbij er ook vele kampioensteams zijn geweest, maar helaas niet altijd even goed bijgehouden. Wie herkent de meeste toppers uit de talentenfabriek van Baflo? 😇

In o.a. het seizoen 2013-2014 (onder trainer Nico de Vries en leider Henry Medema) werd alles wel heel goed bijgehouden, door o.a. fotograaf Peter Seif (vader van Yvo), waarbij wekelijks prachtige foto’s zijn gemaakt en hier is dan ook een mooi overzicht van gemaakt, met zelfs uiteindelijk een kampioenschap tot gevolg.

Hoogtepunt van het jaar, was natuurlijk de trip naar Schiermonnikoog!

Uiteindelijk gingen de jeugdopleidingen van RZB en Warffum samen in SJO ‘t Hogeland, wat destijds nog met een mooi stuk in de Ommelander Courant heeft gestaan! 😎

Benieuwd naar alle foto’s van deze Jubileumspecial? Check: https://www.flickr.com/gp/200165728@N06/RTR7V90PPN en https://www.flickr.com/gp/200165728@N06/GnBr871739 voor alle 482 foto’s (absoluut de moeite waard)! 👈🏼

Tot slot: over deze ‘Jubileumspecials’: het is allemaal leuk en positief bedoeld, en de foto’s worden zorgvuldig uitgezocht. Niemand hoeft zich zorgen te maken dat er vervelende dingen tussen zitten, nadrukkelijke insteek is dat het voor iedereen leuk is. Mocht er toch iets tussen zitten wat je niet leuk vindt, meldt het dan, dan verwijderen we het.

Ook zijn wij heel erg druk bezig om ons RZB Media Archief zo compleet mogelijk (en zo overzichtelijk mogelijk) online beschikbaar te stellen voor iedereen. Met foto’s door de jaren heen, maar ook zoveel mogelijk krantenartikelen etc. Ook nog input? Bericht ons dan! Dan kunnen we kijken of we het al hebben, of nog niet! 🙏

En nogmaals, kom dus ook naar ons JUBILEUMWEEKEND van 11-12 en vooral zaterdag 13 juni 2026, trommel je (oude) (voetbal)vrienden op en kom massaal, dan maken we er een prachtig jubileumweekend / reünie van! Ook niet-leden of alle overige geïnteresseerde (voetbal)liefhebbers zijn natuurlijk van harte welkom! Zegt het voort! Check alle info hier: https://roodzwartbaflo.nl/rzb-jubileumweekend-2026-2/ 👈🏼
Forza RZB! 🔴⚫️
