
Hierbij in grote lijnen het programma voor de komende tijd bij RZB, waarbij het zwaartepunt natuurlijk op het jubileumweekend van 11-12-13 juni 2026 ligt. Hou dit weekend sowieso VRIJ in je agenda! Verder hopen we nog enkele leuke extra events toe te voegen aan het programma, waarover hopelijk later meer! 👀
Voor het overzicht, hebben we al het nieuws rondom het jubileum even in 3 artikelen geknipt. In dit artikel staat vrijwel de gehele agenda (in grote lijnen) bij RZB t/m 29 mei. In een 2e artikel (check: https://roodzwartbaflo.nl/rzb-jubileumagenda-2026-2/) het programma rondom de beide Graspop weekenden en in een 3e artikel (check: https://roodzwartbaflo.nl/rzb-jubileumweekend-2026-3/) het programma van het jubileumweekend zelf, met ook info over de jubileumloterij en de jubileummerchandise! 🤠
(Alle 3 de artikelen zullen naar verloop van tijd worden geüpdate met nieuwe ontwikkelingen).
Voorjaarsprogramma (t/m 29 mei 2026):
1e elftal kampioen?
Uiteraard gaan we volgen of het 1e elftal, in het jubileumjaar, hopelijk hun 3e (⭐️⭐️⭐️) kampioenschap in 8 jaar binnensleept. Waarbij het team van hoofdtrainer Rick Werkman een behoorlijke voorsprong heeft op zijn naaste belagers.

Koningsdag 27 April
Ook staat er op Koningsdag (maandag 27 april) weer de traditionele wandeltocht op het programma, met de gebruikelijke afstanden van 5-10-15 kilometer! 💪🏻

Woensdag 6 mei
Op het programma, en op onze poster, stond het restant van de inhaalwedstrijd van het 1e in en tegen Stedum op deze datum gepland, maar deze wedstrijd is verschoven naar 12 mei!
Super Friday 8 mei

Op vrijdag 8 mei, hebben we voor het eerst in de historie van vv Rood Zwart Baflo, een SUPER FRIDAY! Zowel het 35+ herenteam, als ook het gloednieuwe 18+ damesteam, spelen op deze avond namelijk hun speeldag, thuis, op ons eigen sportpark. Het zal dus dringen worden op ons sportpark, en vast ook een drukke en gezellige 3e helft! 🤪
Zaterdag 9 mei (1e kampioenswedstrijd?, 2e naar Schiermonnikoog) 👀

Op deze zaterdag kan het 1e eventueel thuis KAMPIOEN worden, wat dan moet gebeuren tegen het Eenrum van oud RZB-keeper Anton Brontsema. Het zou voor de 3e keer zijn dat de titel naar Baflo gaat in een thuiswedstrijd, na eerdere kampioenswedstrijden in 2018 (tegen Blija) en in 2023 (tegen Stedum).
Voor in de 3e helft hebben we wederom (hoe toepasselijk en toevallig) van beide teams een DJ bereid gevonden om het kampioensfeest van wat mooie muziek te voorzien. Jacob Postema en Ricky Rozema (beiden van Dance Reaction) zorgen voor de feestelijke muziek, zodat we (hopelijk) met beide clubs, een prachtig feest van kunnen maken (moet er eerst nog wel gewonnen worden natuurlijk)! 🤠

Overigens is het 1e elftal (samen met Groen Geel uit Groningen en Achilles 1894 uit Assen de enige 3 clubs uit Groningen en Drenthe) nog altijd ongeslagen in de competitie, het zou toch fantastisch zijn als ze dit kunnen volhouden? 💪🏻

Het 2e elftal is dit seizoen eindelijk weer eens ingedeeld bij de Monnik, en mag in dit weekend afreizen naar Schiermonnikoog, voor een gezellig teamweekend, en hopelijk ook vooral 3 punten! Het wordt ongetwijfeld een gezellig weekend voor de equipe van trainer Richard Kruit, want zowel het 1e als 2e elftal hebben op Schiermonnikoog in het verleden prachtige avonturen beleefd!☀️🍻🐓
Sterker nog, het voetbalveld van Schiermonnikoog is voor vv Rood Zwart Baflo eigenlijk een beetje historische grond. In het seizoen 2004-2005 werd onderstaande foto gemaakt, het team van (destijds) leider Cor Luxen, haalde het 1e kampioenschap bij de senioren van RZB binnen! ⭐️

Check ook vooral de RZB Hall of Fame pagina van onze kampioensteams: https://roodzwartbaflo.nl/kampioensteams/ 👈🏼
16/17 mei
Zowel het 1e – als het zondagelftal hebben in dit hemelvaartsweekend hun laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Ook het 2e en het 3e komen in actie.
23 mei
Het 3e mag een weekje later nog een keer, en heeft speciaal voor de gelegenheid, voor de allerlaatste wedstrijd van het seizoen, een internationale topscheidsrechter weten te strikken, om de kraker tegen Corenos 4 in goede banen te leiden! 👀
(Helaas is ook deze laatste competitiewedstrijd van het 3e niet doorgegaan, wederom door een tekort aan spelers bij de tegenstander. Zelfs met hulp van hun 2e en 3e elftal (beiden vrij) kwam men maar tot slechts 9 man. Erg teleurstellend, alles weer voor niks geregeld).
29 mei
Op vrijdag 29 mei spelen zowel de heren van 35+ en de dames van 18+ hun laatste speeldag, in respectievelijk Kloosterburen en Onderdendam.
30 mei / 6 juni
Het 2e elftal heeft de ‘eer’ om als enige team van RZB in de 2 allerlaatste speelronden nog het veld op te mogen. Op 30 mei speelt men in Uithuizen tegen Noordpool 2, en het 2e sluit het seizoen af, op zaterdag 6 juni, thuis tegen Poolster 3. Een team wat het presteerde om een tijdje geleden op zaterdagmorgen 11.00 nog af te zeggen, ivm te weinig spelers, voor de destijds geplande wedstrijd in Baflo 🤐.

Zoals bovenaan deze pagina ook beschreven, hebben we alles over het jubileum even in 3 delen opgeknipt, check https://roodzwartbaflo.nl/rzb-jubileumweekend-2026-3/ voor het programma van het jubileumweekend zelf, met ook info over de jubileumloterij en de jubileummerchandise! 🤠
Wij hopen dat we veel enthousiaste bezoekers tijdens ons jubileumweekend mogen begroeten, met hopelijk ook veel oud-leden die ook weer eens op het ‘oude’ nest een kijkje willen nemen en weer met ‘oude’ ploeggenoten kunnen bijkletsen. Uiteraard is ook ieder ander die geïnteresseerd is, van harte welkom, de entree is zaterdag sowieso geheel gratis, komt allen en nodig ook vooral je (oud) vrienden uit! 🎉
Namens de RZB Jubileumcommissie,
Ania Renkema / Jildert Dotinga / Jolanda Bolhuis / Marnik Bolhuis / Martijn Huizenga / Rick Werkman / Stefan Kruizenga / Willem Jan Rispens
(Dit artikel zal naar verloop van tijd worden geüpdate met nieuwe ontwikkelingen).
